2024/2025 н.р.
Нормативно правова база:
Розпорядження КМУ від 14 квітня 2021 року №366-р “Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року”.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 07 червня 2024 р. № 527- р «Про схвалення Національної стратегії розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року та затвердження операційного плану заходів з її реалізації на 2024—2026 роки».
Забезпечення архітектурної доступності території та приміщень будівлі закладу.
При вході у ліцей є пандус з поручнями для маломобільних учасників освітнього процесу та наявна кнопка виклику (у разі потреби) .
Наявність та облаштування захисної споруди цивільного захисту (укриття) з урахуванням потреб осіб з особливими освітніми потребами.
В укритті закладу освіти є ліфт для маломобільних учасників освітнього процесу та облаштовано санітарну кімнату із спеціальними поручнями для здобувачів освіти з ООП.
Забезпечити підвищення рівня якості надання освітніх послуг:
У закладі функціонує три інклюзивні класи, у яких навчається 3 учнів: 6-Г клас (кл.кер. Надія Овечко), 8-Г клас (кл.кер. Галина Комарецька), 10-К клас (кл.кер. Світлана Трофімова).
Видано накази:
- від 30.08.2024 року № 475 «Про організацію інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти у 2024/2025н.р»
- від 30.08.2024 року № 482 «Про формування команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі освіти».
- від 02.09.2024 року № 554 «Про організацію інклюзивного навчання для здобувачки освіти 8-Г класу Мельницької Маргаріти Олександрівни»
- від 02.09.2024 року № 555 «Про організацію інклюзивного навчання для здобувача освіти 10-К класу Равському Арсенію Олександровичу»
- від 02.09.2024 року № 553 «Про організацію інклюзивного навчання для здобувача освіти 10-К класу Мішанчуку Тимофію Миколайовичу»
У закладі освіти затверджено Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами , які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладі освіти (наказ від 25.08.2021р. №334)
- Проводяться засідання команди психолого-педагогічного супроводу (4-5 засідання упродовж навчального року), на які запрошуються фахівці ІРЦ, учителі-предметники, педагоги корекційно-розвиткових занять та батьки здобувачів освіти з ООП, зміст засідань фіксуються у протоколах згідно чинного законодавства.
- Членами команди психолого-педагогічного супроводу у січні та травні здійснюється постійно моніторинг виконання ІПР здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, результати якого фіксуються у протоколах засідань КС . Обговорюється ефективність стратегії, яку запланували члени КС для подальшого психофізичного розвитку дитини. Зокрема, розглядається індивідуальний освітній маршрут дитини, що визначає її особисті цілі навчання і розвитку; план дій для педагогів, які організовують освітній процес з урахуванням потреб і можливостей дитини.
Рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу враховуються при складанні індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з особливими освітніми потребами на наступний навчальний рік.
Підписано План співпраці Нетішинського академічного ліцею з «Інклюзивно-ресурсним центром» Нетішинської міської ради.
Нетішинським академічним ліцеєм створюються належні умови для соціалізації дитини з ООП в середовищі однолітків, а саме: учні з ООП залучаються до позакласних заходів на рівні ліцею та міста.
Забезпечення надання послуги «Супровід під час інклюзивного навчання» відповідно до визначених індивідуальних потреб дитини
Заклад освіти забезпечено 100% педагогічними посадами: асистента вчителя (3 інклюзивні класи та 3 асистенти вчителя: Ольга Сідлецька (6-Г), Марія Шевчук (8-Г), Тетяна Захаревич-Любченко (10-К) , залучено фіхівців на умовах договору цивільно-правового характеру та затверджено розклад корекційно- розвиткових занять вчителя –дефектолога, логопеда (Катерина Романенко), практичного психолога (Катерина Панкіна) та вчителя–реабілітолога (Олександр Васильчук).
Забезпечення закладу освіти допоміжними засобами для навчання
Закладом освіти забезпечено щорічне підвищення курсів педагогічних працівників (2 педагоги) для роботи з учнями з ООП в умовах інклюзивного навчання в рамках державного замовлення при ХОІППО (16.09.2024 – 20.09. 2024 року) (14.10.2024 – 18.10 .2024 року підвищено кваліфікацію педагогічних працівників за категорією «Вчителі інклюзивного навчання (без досвіду роботи)».). Катериною Панкіною, практичним психологом, проведено тренінг (вересень, 2024р) для учителів закладу освіти (17 осіб) на тему: «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного» у рамках проєкту «Безпечні школи та центри цифрової освіти на заході України» за підтримки міжнародної організації «Sav the Children» та громадської організації «Аваліст». За підсумками проведеного самооцінювання якості освітньої діяльності за напрямом «Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти» у 2023/2024 н.р. та за результатами опитування 46,7% педагогічні працівники закладу для професійного зростання обирають тематику, яка стосується організації інклюзивної форми навчання.
У закладі для дітей з ООП є ресурсна кімната, у якій облаштовано зону соціально-побутового орієнтування, сенсорну зону (світлова пісочниця, бульбашкова колона) , ігрова зона, навчальна зона (для учня та вчителя). .
У рамках проєкту «Безпечні школи та центри цифрової освіти на заході України» за підтримки міжнародної організації «Sav the Children» та громадської організації «Аваліст» (фасилітатор, відповідальна за проєкт у закладі – практичний психолог – Панкіна Катерина Вікторівна) забезпечено ресурсну кімнату необхідним матеріально-дидактичним та технічним обладнанням (книжки, ігровий матеріал, сухий басейн, навчальні столи, дошка маркерна, проектор, крісло-мішок (6 штук), пуфи ( 6 штук), карімат (1 шт), пісочниця для корекційних занять ( 1шт).
2023/2024н.р.
Нормативно правова база:
Розпорядження КМУ від 14 квітня 2021 року №366-р “Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року”.
Забезпечити підвищення рівня якості надання освітніх послуг:
У закладі функціонує п’ять інклюзивних класів, в яких навчається 5 учнів: 5-В клас (кл.кер. Олександр Васильчук), 5-Г клас (кл.кер. Надія Овечко), 7-Г клас (кл.кер. Лариса Ткачук), 9-Б клас (кл.кер. Марія Чмелюк), 11-В (кл.кер. Надія Шаправська), видано наказ №486 від 31.08.2023р. « Про організацію інклюзивного навчання у закладі загальної середньої освіти у 2023/2024 н.р.» Створено команду психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання (наказ №569 від 01.09.2023 року ). Проведено засідання команди команду психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання, спільно із фахівцями ІРЦ ( Чернявкою Вікторією Василівною) ( 20 вересня 2023 року) Підписано План співпраці Нетішинського академічного ліцею з «Інклюзивно-ресурсним центром» Нетішинської міської ради на 2023/2024 н. р.
Забезпечення надання послуги «Супровід під час інклюзивного навчання» відповідно до визначених індивідуальних потреб дитини
Заклад освіти забезпечено 100% педагогічними посадами: асистента вчителя (5 інклюзивних класів та 5 асистентів вчителя: Ольга Сідлецька (5-Г), Катерина Янчук (11-В), Валентина Ситник (7-Г), Тетяна Захаревич-Любченко (9-Б), Марія Шевчук (5-В) Затверджено розклад корекційно- розвиткових занять вчителя –дефектолога (Зоя Шпак), практичного психолога (Катерина Панкіна) та вчителя–реабілітолога (Олександр Васильчук).
Закладом освіти забезпечено щорічне підвищення курсів педагогічних працівників (1 педагог ) для роботи з учнями з ООП в умовах інклюзивного навчання в рамках державного замовлення при ХОІППО (02 10.2023 – 06.10 .2023 року підвищено кваліфікацію педагогічних працівників за категорією «Асистенти вчителів інклюзивного навчання».)
Забезпечення закладу освіти допоміжними засобами для навчання
Практичним психологом – Панкіною Катериною Вікторівною та соціальним педагогом Альоною Щеховською , практичний психолог) проведено з учнями 5-В, 5-Г та 7-Г класів години спілкування « Безбар’єрність- чому це стосується кожного?» та тренінг для учнів 9-Б та 11-В класу «Бар’єри спілкування»
В закладі освіти для дітей з ООП оформлено Ресурсну кімнату, наявний пандус