23 квітня 2024 року в Нетішинському академічному ліцеї відбулася зустріч-воркшоп методичної комісії учителів суспільно-гуманітарних дисциплін за модерацією Світлани Бондарчук, заступника директора з навчально-виховної роботи. Вона презентувала цифрові ресурси для візуалізації освітнього контенту , які можуть використовувати учителі історії, правознавства та громадянської освіти. Це такі відомі ресурси , як Wordwall, LearningApps, Canva, Genially та TimeLine. Також вона презентувала інтерактивну платформу Learn Hip, на якій можна створювати інтерактивні настільні ігри з різних тем. Під час заходу учителі поділилися “родзинками” своєї професійної майстерності, адже у кожного педагога – свої методи візуалізації освітнього контенту, свої прийоми заохочення до діяльності на уроках. Галина Комарецька, учитель історії, правознавства та громадянської освіти , представила платформу Мій Адвент, яку вона використовує для розробки адвент-календарів для ліцеїстів різних класів. Вона окреслила переваги та недоліки даної платформи, а також поділилась лайфхаками для тем адвент-календарів. Ольга Гаврилюк , учитель історії, провела екскурс історією створення квесту і зупинилась на перевагах веб-квесту та різноманітністю онлайн-платформ для розробки веб-квестів з історії для здобувачів освіти різних класів на найрізноманітнішу тематику. Також усі присутні мали змогу долучитися до практичного завдання – проходження веб-квесту на онлайн-платформі Всеосвіта та подискутувати про актуальність використання нейромереж для написання есе чи генерування історичних зображень.
Запорукою ефективного уроку сьогодні є:
- інтерактивність – учень повинен працювати, а не лише пасивно сприймати матеріал;
- ефективна комунікація – інформація має доходити як до учня, так і до вчителя у зрозумілому форматі;
- залученість – неможливо змусити вчитися школяра онлайн або самостійно, якщо він не зацікавлений і не вмотивований.
А тому учителі предметів громадянсько-історичної галузі дійшли висновку , що досягти таких цілей без цифрових інструментів нереально. Ба більше, завдяки їх застосуванню викладач розвиває відповідні навички здобувачів освіти , без яких наразі повноцінно жити, навчатися й працювати досить складно.
Кілька порад від Богдана Говоруна, учителя історії, освітнього експерта ЮНЕСКО, як відсіяти частину інструментів, що вам точно не підійдуть(за матеріалами ОСВІТА.UA) :
- Продумайте, як саме будете застосовувати інструмент? Яке його завдання? Він потрібен вам лише для однієї активності в одному класі, чи його можна застосувати до всіх учнів?
- Оцініть технічні й фінансові можливості школи. Усі ми прагнемо користуватися найкращими засобами, та чи зможе освітній заклад придбати платну підписку на онлайн-сервіс або замовити комплекти VR-окулярів на весь клас?
- Оцініть можливість своїх учнів працювати з інструментом, проведіть опитування. Якщо вони не мають технологічної можливості виконувати завдання у віртуальній реальності, то немає сенсу обирати відповідні інструменти. Крім того, деякі програми заскладні для учнів молодшої вікової категорії.
- Чи допоможе цей інструмент залучити учнів до уроку? Пам’ятаймо, що цікавість є рушієм навчання, а нудні уроки, особливо для молодших школярів, позбавляють бажання вчитися.
- Оцініть, як довго можна застосовувати цей інструмент. Вчитись користуватися програмою, що от-от полишить цифровий простір, є нераціональною витратою вашого часу й зусиль.