Методичний полілог “Якісна хімічна та біологічна освіта – запорука успішної особистості”

25 квітня 2024 року в Нетішинському академічному ліцеї Світланою Бондарчук, заступником директора з навчально-виховної роботи, був організований методичний полілог з учителями хімії та біології. Не секрет, що успішна особистість – особистість багатогранна, ерудована, інтелектуальна, і володіє усім спектром навичок, які допомагають їй розбиратися в усіх сферах побуту, адже навчання та освіта – не лише для оцінок, але й для того, аби мати можливість застосовувати їх на практиці щодня.

Сучасні підлітки цікавляться своїм здоров’ям, б’юті-сферою, намагаються дотримуватися здорового збалансованого харчування, а також дуже часто при виборі майбутньої професії орієнтуються на такі науки, як хімія та біологія. Адже сьогодні людина – це і вробник, але й споживач. Як же зацікавити здобувачів освіти опанувати ази таких корисних природничих дисциплін, як хімія та біологія?

Світлана Бондарчук запропонувала присутнім учителям хімії та біології переглянути кілька віртуальних лабораторій, симулятори експериментів з яких можна використати при вивченні тем і з хімії, таких , наприклад, як “Атоми та молекули”, “Ізотопи та атомна маса” тощо, і з біології, де цікавими виявились дослідження з “Природного відбору” , а для ліцеїстів 10-11 класів “Експресія генів” . Також вона проаналізувала інтерактивні підручники, які пропонує видавництво “Ранок”, які розміщені на платформі Izzi . Учителі мали змогу спробувати інтерактивні додатки із різними завданнями, такими як “Згрупувати гриби на справжні та несправжні” , “Позначити правильний хімічний елемент”. Обговорили також учителі можливість застосування соціальних мереж, таких як Тік Ток. Звісно, є свої pro i contra у кожного застосунку, але разом з тим присутні дійшли висновку, що інтерактивні, інноваційні методи із застосуванням ШІ мають свої переваги для “кліпового” покоління.

Ірина Юріївна Шостак, учитель хімії, поділилась досвідом участі в конкурсі на кращий гендерно чутливий STEAM-урок, в якому вона брала участь. Вона чітко й лаконічно описала кожен із кроків, які запропонувала здобувачам освіти 10 класу виконати, щоб отримати результати, які вражають. За свій урок Ірина Юріївна отримала сертифікат, який з успіхом можна назвати переможним, адже сам урок приніс багато емоцій та неочікуваних відкриттів перш за все ліцеїстам.

Юлія Сергіївна Новицька , учитель біології, природознавства та навчальної дисципліни “Здоров’я, безпека, добробут”, розкрила усі переваги використання мемів на уроках. Також педагог зазначила, що здобувачі освіти самі полюбляють створювати меми на різноманітну біологічну тематику, і при цьому використовують різні онлайн-платформи для їх створення. Юлія Сергіївна зупинилась на кількох із них.

Під час зустрічі учителі радо ділились своїми спостереженнями щодо інтенсифікації сучасного освітнього процесу. Юлія Анатоліївна Коритовська , учитель хімії, зазначила, що справді, матеріально-технічна база відіграє важливу роль при вивченні хімії, але інтерактивні освітні онлайн-ресурси, коли учні самі можуть організувати віртуальний експеримент, використати калькулятор для урівнювання хімічних рівнянь реакції, шукати відповіді на запитання чи рішення проблеми самостійно, дає значний результат для поступу.

І тут згадуються слова Гете “Людина пізнає себе настільки, наскільки вона пізнає світ.” , адже світ – це і є все, що ми опановуємо , коли вчимось, бо вчимось ми для життя.

MENU
Нетішинський академічний ліцей