Чому дитина не має мотивації до навчання?

Дитина може ненавидіти школу, погано поводитися на уроці і нічого не запам’ятовувати … Неуспішність здатна зіпсувати не тільки його самооцінку, але й спотворити життя, перетворивши в роки навчання в пекло. Тим часом часто причини неуспішності лежать на поверхні, так і усунути їх реально. Розглянемо деякі з них.
1. Відсутність інтересу до навчання. Пам’ятайте: інтерес не можна прищепити силоміць. Спробуйте зрозуміти, що саме стало причиною його втрати і як давно це сталося.
2. Конфлікти з педагогами. Головне – не знижувати авторитет викладача в очах дитини, бути обережним при засудженні його дій. Ще сильніше “опустив” педагога в очах дитини, ви ризикуєте тим, що в нього ваш син або донька вже зовсім нічому не навчиться. Більш того, дитина може звикнути списувати свої власні невдачі на вчителів і надалі.
3. Конфлікти з товаришами по навчанню, з хлопцями у дворі і т. д. Дитина захоплений конфліктом, і він забирає більшу частину його ресурсів, які могли б бути витрачені на навчання. Чим довше це продовжується, тим більше школяр виснажує. Для початку спробуйте поговорити з дитиною. Як профілактика навчіть його прийомам безконфліктного спілкування.
4. Конфлікти з батьками. Перед тим, як звинувачувати дитину, придивіться до себе. Пам’ятайте просту істину: поведінка дітей – це дзеркало нашого до них ставлення.
5. Прогалини в раніше засвоєних знаннях. Це серйозна перешкода на шляху оволодіння новим матеріалом. Порадьте дитині звернутися до раніше вивченого.
6. Невміння організувати свою домашню роботу. Спробуйте допомогти дитині розподіляти час і сили. Нехай спочатку він виконує те завдання, яке викликає у нього найбільші труднощі.
7. Відволікаючі фактори. Комп’ютер, телевізор та інші розваги повинні знати своє місце. Не дозволяйте їх електронним душам занадто довго перебувати в центрі уваги дитини, якщо він тільки не використовує їх для навчання.
8. Небажання працювати (виконувати нудні завдання вчителів, наприклад). Часто лікується ременем. Вірогідний результат: небажання працювати подвоюється. Треба спробувати знайти способи перетворити навчання в процес, що приносить задоволення.
9. Несприятлива обстановка в сім’ї. У вашій родині все добре? Якщо так, то щиро радий. Але все-таки варто подумати над тим, чи варто обговорювати (особливо засуджувати в присутності дитини) невстигаючих дітей з неблагополучних сімей.
10. Відсутність мотивації до навчальної діяльності. Для початку запитайте дитини про те, навіщо вона навчається і спробуйте пояснити, для кого він це робить.
11. Проблеми з розвитком уваги і пам’яті. Почати виправляти можна вже сьогодні. Сподіваюся, легко знайдете відповідні способи. Важко? Чому б не порадитися зі шкільним психологом?
12. Особисті проблеми. “Які там такі проблеми можуть бути в його-то віці. Одні фантазії!”. Якщо ви можете погодитися з цим висловлюванням, то, швидше за все, вашій дитині сильно не пощастило – йому важко буде поділитися з вами проблемою, адже вона для вас просто дрібниця, а для нього біда.
13. Дитина не був підготовлений до шкільного навчання. Лікуватися. Можливі ліки: – майстерність педагогів (дефіцитний засіб, в аптеках не продається, та й не в кожній школі є достатня кількість цього чудодійного препарату); – ви самі робите, дитиною (дуже ефективно, але вимагає тимчасових і емоційних витрат).
14. Дитина часто хворіє. Постарайтеся зміцнити його імунітет і не давайте витрачати дорогоцінний час даремно.
15. Недостатній професіоналізм педагога. Компенсується прагненням дитини отримати знання.

MENU
Нетішинський академічний ліцей